یزدفردا : شهردار مهريز با اشاره به برخورداري اين شهرستان از مواهب طبيعي و چشم‌اندازهاي بسيار زيبا گفت: منابع طبيعي در مهريز مورد غفلت مردم و مسئولان واقع شده است.

 عليرضا ابويي امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهريز اظهار داشت: در شهرستان مهريز امكاناتي وجود دارد كه ديگر شهرستان‌هاي استان يزد از آن محروم هستند اما مسئولان از اين امكانات و ظرفيت‌ها غافلند و در اجراي پروژه‌ها به اين ظرفيت‌ها توجهي ندارند.

 وي افزود: در صورتي ‌كه از منابع طبيعي و خداداي كه در اين شهرستان وجود دارد، استفاده بهينه شود، به طور قطع مهريز سرآمد شهرستان‌هاي استان يزد به لحاظ زيبايي و برخورداري از مناظر زيبا و توسعه گردشگري‌ست.

 ابويي با اشاره به اينكه منابع طبيعي زيرساخت‌هاي بسيار خوبي براي احداث پروژه‌هاي مختلف به شمار مي‌روند، عنوان كرد: در بيشتر شهرها و شهرستان‌ها به ويژه در استان يزد، 50 درصد هزينه اجرايي پروژ‌ه‌ها صرف زيرساخت‌ها مي‌شود اما اجراي پروژه‌ها در مهريز اين هزينه را ندارد.

وي مهم‌ترين مشكل شهرستان مهريز را كمبود آب اعلام كرد و افزود: اگر مسئله كمبود آب در مهريز حل شود، مشكل خاصي در راه تبديل اين شهر به شهري نمونه از نظر زيبايي و استفاده از مواهب طبيعي، وجود ندارد.

ابويي منابع طبيعي غني را گوياترين زبان براي معرفي شهرستان مهريز دانست و خاطرنشان كرد: استفاده بهينه و موثر از منابع طبيعي اين شهرستان مي‌تواند گامي موثر براي معرفي آن در سراسر كشور باشد كه البته هنوز توجه كافي به ظرفيت‌هاي موجود نشده و بي‌تفاوتي در اين زمينه احساس مي‌شود.

وي با اشاره به احداث آب‌نماي چشمه غربالبيز مهريز طي ماه‌ گذشته، اين پروژه را از نمونه‌هاي بارز استفاده بهينه از منابع طبيعي برشمرد و گفت: احداث اين آب‌نما تنها 30 ميليون ريال هزينه در بر داشته است، زيرا براي احداث آن از ظرفيت‌هاي همان منطقه و امكانات طبيعي چشمه استفاده شده اما در عوض زيبايي طبيعت دو چندان شده است.

 مهريز يكي از شهرستان‌هاي زيباي استان يزد و شهر چشمه‌هاي قديمي و رويايي است كه با جمعيتي بالغ بر 45 هزار نفر در جنوب استان يزد واقع شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا